بهترین سرم صورت برای انواع پوست در سال 2023

سرم صورت طلا

معرفی بهترین سرم صورت:

تا حالا حتما کلمه سرم صورت را شنیده‌اید و یا از این سرم‌ها استفاده کرده‌اید. ولی ممکن است با تمام این سرم‌ها و کاربرد آنها آشنایی نداشته باشید؛ و سوالاتی در ذهن شما درباره سرم پوست باشد. مانند اینکه: سرم صورت چیست و چه کاربردی دارد؟ چگونه از سرم صورت استفاده کنیم؟ انواع سرم صورت چیست و هر کدام چه کاربردی دارند؟ کدوم سرم صورت برای پوست خشک خوبه؟ کدام سرم صورت برای پوست های چرب و جوش دار خوبه؟ و اینکه سرم صورت چه مارکی خوبه و بهترین سرم صورت کدام است؟ به تمام سوالات شما در این مقاله پاسخ داده خواهد شد و بهترین سرم صورت چندکاره سال 2023 را به شما معرفی می کنیم.

بهترین سرم صورت

سرم صورت چیست؟

پوست صورت خارجی ترین لایه بدن است و مستعد آسیب های محیطی است. از این رو بایستی بهترین مراقبت ها و لوازم بهداشتی را برای پوست صورت خریداری و استفاده کرد. سرم صورت یکی از محصولات بهداشتی است که برای سلامتی پوست یک گزینه عالی و فوق العاده است.

سرم ها معمولا مایع غلیظی هستند که دارای بافت سبک هستند و سریع جذب پوست می‌شوند و دارای اثر بخشی سریع‌تری نسبت به کرم‌ها می‌باشند، به همین خاطر برای رفع مشکلات پوستی از آن استفاده می‌کنند، زیرا اثر بخشی سریع‌تری را دارند. که هر کدام از سرم‌های پوست صورت دارای کاربرد مختلفی هستند که با توجه به نیاز پوست‌تان می‌توانید یکی از آنها را انتخاب کنید.

مواد مغذی که در سرم صورت به کار گرفته شده است، برای انواع پوست کاربرد دارد. از روشن کننده پوست تا آبرسان پوست از سرم صورت می توان انتظار داشت. برفرض مثال شما با خرید یک آبرسان می توانید به طور سطحی از پوستتان محافظت کنید اما با خرید بهترین سرم صورت برای انواع پوست می توانید بهترین نتیجه را برای پوست خود بگیرید.

فواید سرم صورت کدام است؟

فایده خرید بهترین سرم صورت برای انواع پوست شامل موارد زیر است:

مرطوب کننده

ترکیبات سرم صورت شامل مرطوب کننده است که طراوات خاصی را به صورت می بخشد. برای پوست های خشک و خسته بهترین گزینه استفاده از سرم صورت است. با استفاده از آن، رطوبت به پوست نفوذ کرده و پوست را نرم و لطیف می کند.

رفع چین و چروک و ضد پیری

وجود ویتامین C، رتینول و پپتیدها در سرم صورت ضد پیری بوده و از پیری زودرس جلوگیری می کند. با تحریک تولید کلاژن و بازسازی سلول ها توسط سرم صورت چین و چروک کاهش پیدا کرده و ظاهر عمومی پوست بهبود پیدا می کند.

روشن کننده و تقویت کننده پوست

در فرمولاسیون بهترین سرم صورت برای انواع پوست از ویتامین C و نیاسینامید استفاده شده است که روشن کننده پوست و تقویت کننده آن است. سرم صورت می تواند لک های خورشید و لک را کاهش داده و به پوست براقی و جلای خاصی می دهد.

آرامش دهنده صورت

افرادی که دارای پوستی حساس هستند و همیشه قرمزی خاصی را بر روی صورت دارند، بهترین سرم صورت را خریداری کنند. این محصولات دارای ترکیبات ضد التهابی مانند آلانتوئین و آلوئه ورا هستند که به کاهش التهاب و قرمزی صورت کمک می کند.

جذب سریع

وجو ترکیبات رقیق و مولکول های کوچک در سرم صورت باعث می شود که سرعت جذب سرم بیشتر شود.

چگونه از سرم صورت استفاده کنیم؟

همانگونه که اشاره شد، بهترین سرم صورت برای انواع پوست می تواند پوست را تقویت و آن را بهبود دهد. اما برای تاثیرات بیشتر، نحوه استفاده از آن بسیار اهمیت دارد. همیشه قبل از استفاده باید صورت با کمک یک پاک کننده خوب، تمیز کرد. با این کار سطح پوست از هر گونه آلودگی و مواد آرایشی پاکسازی می شود. پس از پاکسازی می توانید از تونر برای تنظیم PH سطح صورت استفاده کنید. حال بدون هیچگونه مشکلی، بهترین سرم صورتی را که براساس نوع پوستتان خریداری کرده اید، استفاده کنید.

انواع سرم صورت چیست و هر کدام چه کاربردی دارند؟

برای هر یک از عارضه‌های پوستی ما یک سرم مخصوص داریم. که شما می توانید با توجه به نوع پوست‌تان سرم مورد نیاز خودتان را انتخاب کنید؛ که در اینجا انواع سرم صورت و کاربرد آنها را توضیح می دهیم:

سرم ویتامین سی و روشن کننده پوست صورت:

کاربرد سرم ویتامین سی بدین صورت است که، برای روشن شدن پوست از این سرم استفاده می‌شود. برای اینکه تغییر رنگ پوست را بهبود ببخشید و از تجمع رنگدانه‌های پوستی که باعث ایجاد لک در پوست می‌شود، و همچنین اصلاح رنگ پوست، استفاده از سرم ویتامین C بهترین گزینه می‌باشد تا پوستی صاف و یکدست داشته باشید.

کارایی این سرم ویتامین سی بدین صورت است که به صورت ملایم از پوست لایه برداری می‌کند و با از بین بردن سلول‌های مرده پوست، به ترمیم و بازسازی پوست کمک می‌کند؛ و باعث بهبود قرمزی پوست و از بین رفتن لک‌های پوستی می‌شود. سرم ویتامین سی بهترین سرم صورت برای انواع پوست می‌باشد.

سرم ویتامین سی مهم‌ترین کاربرد آن روشن کنندگی پوست است، ولی کارایی‌های دیگری نیز دارد. به عنوان مثال، با خواص آنتی اکسیدانی که دارد از پوست در برابر اشعه‌های مضر نورخورشید و رادیکال‌های آزاد محافظت می‌کند و مانع از شل شدن پوست صورت می‌شود.

سرم آبرسان پوست:

سرم آبرسان صورت، همانطور که از اسم آن هم پیداست برای آبرسانی به پوست از آن استفاده می‌شود. سرم‌های آبرسان پوست یکی از بهترین سرم صورت برای انواع پوست می‌باشد. زیرا علاوه بر پوست‌های خشک، پوست‌های چرب هم نیاز به آبرسانی دارند و باید از سرم‌های آبرسان فاقد چربی استفاده کنند. زیرا این سرم‌های آبرسان، فاقد چربی هستند و حاوی هیالورونیک اسید می‌باشند که آب از دست رفته پوست را به پوست بر می‌گردانند و مانع از ایجاد چین و چروک در پوست شده و از خشکی بیش از حد پوست جلوگیری می‌کنند.

تفاوت سرم‌های آبرسان پوست با مرطوب کننده، در این است که سرم‌های آبرسان سرعت جذب بالایی دارند و در نتیجه اثر بخشی زودتری را دارند و اینکه دارای سرم‌های آبرسان فاقد چربی نیز هستند، که برای پوست‌های چرب نیز مناسب است.

 

سرم جوانساز پوست

سرم های صورت ضد چین و چروک و جوان ساز :

سرم ضد چین و چروک که به آن سرم جوانساز صورت نیز می گویند؛ زیرا کاربرد سرم‌های جوان ساز این است که باعث باز شدن چین و چروک‌های ریز پوست می‌شوند و با آبرسانی پوست، رطوبت مورد نیاز را در پوست صورت ذخیره می‌کنند و مانع از خشکی پوست می‌شوند؛ زیرا خشکی بیش از حد پوست یکی از علت‌های بوجود آمدن چین و چروک در پوست است. همچنین باعث تحریک تولید کلاژن در پوست می‌شود؛ که این کلاژن سازی، خاصیت کشسانی پوست را بهبود بخشیده و مانع از ایجاد چین و چروک و شل شدن پوست صورت می‌شود.

پیشنهاد میکنم لیست قیمت محصولات تراست را مشاهده فرمایید.

مواد تشکیل دهنده سرم ضد چین وچروک صورت:

ترکیبات موثری که برای سرم ضد چین و چروک استفاده می شوند بدین صورت می باشد:

  • حاوی اسیدهای هیدروکسی
  • رتینول یا همان ویتامین A
  • ترتینوئین یا همان رتین A
  • آلفا اسید یا ALA
  • کوآنزیم Q10
  • پپتیدهای مس
  • کینتین
  • ایزوفلاون
  • عصاره چای سبز
  • ویتامین C

سرم ضدجوش و آکنه صورت:

این سرم ضد جوش مناسب برای پوست‌های چرب می‌باشد. زیرا پوست‌های چرب مستعد جوش و آکنه می‌باشند؛ سرم ضد جوش صورت با تنظیم کردن چربی پوست صورت، تمیز کردن منافذ پوست و همچنین با کوچک کردن منافذ پوست، باعث جلوگیری از ایجاد جوش در پوست می‌شود. زیرا بسته شدن منافذ پوست و تجمع چربی در زیر پوست باعث بوجود آمدن جوش در پوست می‌شود. مهم‌ترین ترکیبات این سرم‌های صورت روغن رز، نعناع فلفلی و اسطوخدوس می‌باشد. بنابراین سرم ضد‌جوش بهترین سرم صورت برای پوست‌های چرب است.

ترکیبات مهم سرم ضد جوش صورت:

  • اسطوخودوس، که دارای خواص ضدالتهابی و ضد میکروبی می‌باشد و با پاک کردن منافذ پوست از بروز آکنه و جوش در پوست جلوگیری می‌کند.
  • روغن گل رز، نیز با دارا بودن خواص ضدباکتریایی از بروز آکنه و جوش جلوگیری می‌کند.
  • روغن نعناع فلفلی، که با کنترل چربی پوست و کاهش تولید چربی پوست از بروز آکنه و جوش جلوگیری می‌کند.

نحوه استفاده از سرم صورت؟

بسته به نوع سرم‌ای که استفاده می‌کنید و نوع پوست‌تان استفاده از سرم‌ها متفاوت می‌باشد ولی در اکثر موارد بدین ترتیب عمل می‌کنیم:

  • ابتدا باید پوست تمیزی داشته باشید و پوست را از انواع آلودگی‌ها برای جذب بهتر سرم تمیز کنید.
  • مقداری از سرم را برداشته و بر روی پوست ریخته حدودا چند قطره از سرم کافی است؛ زیرا سرم‌ها دارای مایع غلیظی هستند که استفاده از آنها را مقرون به صرفه می‌کند.
  • سرم موجود بر روی پوست را به طور کامل ماساژ دهید تا کامل جذب پوست شود.
  • سرم‌های صورت را بهتر است دوبار در شبانه روز استفاده کنید یکبار در صبح و یکبار درشب، که پوست زمان بیشتری دارد تا پوست را بازسازی و ترمیم کند.
  • بعد از استفاده از سرم بهتر است از مرطوب کننده استفاده کنید که از تبخیر مواد مغذی پوست جلوگیری کند.
  • نکته: اگر پوست خشکی دارید در طول روز می‌توانید چندین بار از این سرم صورت استفاده کنید. تا از پوست شما در برابر اشعه‌های مضر نور خورشید محافظت کند.

سرم صورت چه خاصیتی دارد

اینکه سرم صورت چه مارکی خوبه و بهترین سرم صورت سال 2023 کدام است؟

همانطور که می‌دانید برندهای زیادی در بازار موجود می‌باشد. و امروزه تنوع در محصولات مراقبت صورت بسیار گسترده شده است. سرم‌های پوست، بهترین گزینه برای درمان مشکلات پوستی است. بعد از اینکه نوع پوست خود را تشخیص دادید؛ می توانید اقدام به خرید سرم پوست کنید. به عنوان مثال، سرم آبرسان بهترین سرم صورت برای پوست خشک است. یا سرم ویتامین سی، بهترین سرم برای پوست های تیره و دارای لک می‌باشد.

در اینجا می‌خواهیم به این بپردازیم که بهترین سرم صورت چه مارکی باشه خوبه؟ باید ابتدا بگوییم با بالا رفتن سن، میزان تولید کلاژن در پوست صورت کم می‌شود و پوست دچار چین و چروک و شل شدگی می‌شود پس استفاده از سرم صورت ضد چین و چروک بهترین گزینه برای این افراد می‌باشد. حالا ممکن است پوست شما علاوه بر رفع چین و چروک نیاز به رطوبت و آبرسانی هم داشته باشد. و اینکه اگر  بخواهید برای هر یک از عارضه‌های پوستی یک مدل سرم بخرید هم استفاده از آنها مشکل است و هزینه های زیادی را هم بدنبال دارد؛ بنابراین بهترین گزینه استفاده از یک سرم چندکاره می‌باشد که تمام ویژگی ها را در خود داشته باشد. که سرم جوانساز طلا 24 عیار گلدزن GOLDZAN بهترین گزینه می‌باشد.

سرم طلا گلدزان

در اینجا به معرفی بهترین سرم صورت سال 2023، سرم صورت چندکاره طلا 24 عیار گلدزن می پردازیم:

سرم صورت ضد چین و چروک طلا 24 عیار گلدزان، یک سرم پوست با چندین کاربرد می‌باشد. که ذره‌های طلای موجود در آن باعث ذخیره شدن آب در سلول‌های پوست می‌شود. و با آبرسانی پوست از بوجود آمدن چین و چروک در پوست جلوگیری می‌کند. باعث تحریک کلاژن سازی در پوست می‌شود و خاصیت کشسانی پوست را بهبود بخشیده و مانع از شل شدن پوست می‌شود. و همچنین به روشن تر شدن رنگ پوست کمک می‌کند. که مهم‌ترین ویژگی‌های آن بدین صورت می‌باشد:

  • آبرسانی عالی پوست
  • حاوی 99.9 درصد طلای خالص و پپتید
  • کلاژن سازی پوست
  • حاوی الاستین برای خاصیت کشسانی پوست
  • مناسب برای زیرساز آرایش
  • دارای ماندگاری ۲۴ ساعته
  • جلوگیری از ایجاد چین و چروک
  • جوانسازی و روشن کننده پوست صورت
  • مرطوب کننده پوست
  • حجم 100 میل
  • ساخت کره

سرم صورت برای پوست خشک

بهترین زمان استفاده از سرم ویتامین سی چه موقع است؟

از آنجایی که سرم ویتامین C به محافظت از پوست در برابر رادیکال‌های آزاد کمک می‌کند، متخصصان پوست استفاده از آن را در صبح برای جلوگیری از آسیب در طول روز توصیه کرده‌اند.

شما می‌توانید هر روز مقداری سرم ویتامین C را به برنامه روزانه مراقبت از پوست خود اضافه کنید. 4-5 قطره در روز می‌تواند تاثیر زیادی داشته باشد. چهره کدر پوست خود را بهبود بخشید، چربی و کثیفی را از بین ببرید و آن را سفت کنید تا در تمام روز بدرخشید! همچنین میتوانید در فروشگاه محصولات تراست ، تمام محصولات این برند را مشاهده نمایید.

آیا سرم ویتامین سی برای پوست چرب و جوش دار عوارض جانبی دارد؟

هیچ عوارض جانبی شناخته شده‌ای از سرم ویتامین C برای پوست‌های چرب و جوش دارد وجود ندارد. افراد با هر پوستی می‌توانند از ویتامین سی استفاده کنند.

با این حال، محصولاتی با فرم اسید ال اسکوربیک ویتامین C گاهی اوقات با عوارض جانبی برای پوست‌های حساس همراه هستند. عوارض جانبی سرم ویتامین C شامل قرمزی و تحریک پوست، احساس خارش و سوزش در حین استفاده است.

افراد با انواع پوست حساس می‌توانند محصولاتی با فرم‌های ملایم‌تر ویتامین C مانند آسکوربیل پالمیتات و آسکوربیل فسفات منیزیم را به عنوان جایگزین انتخاب کنند.

نتیجه گیری

بعد خواندن فواید هر یک از سرم‌های پوست، متوجه شدیم که سرم‌ها برای درمان و جلوگیری از مشکلات و بیماری های پوستی، و یکی از راه‌های مراقبت پوست می‌باشند. و دارای خاصیت جذب بالاتری نسبت به کرم‌ها می‌باشند، بنابراین اثر بخشی زودتری را دارند. و باید مدت زمان مشخصی از این سرم ها به طور مرتب استفاده شود تا تاثیر خود را بر روی پوست ما بگذارد. وبه جای اینکه برای هر یک از عارضه های پوستی یک سرم بخریم بهترین راه استفاده از سرم‌های چندکاره می‌باشد. امیدوارم از مطالبی که براتون فروشگاه اینترنتی بانه لوکس فراهم کرده راضی باشید و براتون مفید واقع شده باشه؛ که با کلیک روی بانه لوکس می‌توانید از سایر محصولات این فروشگاه و تخفیفات ویژه آن دیدن کنید.

سوالات متداول

چه مدتی باید از سرم صورت استفاده کرد؟

مواد ترکیبی سرم صورت با هم اندکی تفاوت دارد. بنابراین همیشه پیش از استفاده دستورات نوشته شده بر روی محصول را خوانده و طبق آن عمل کنید.

از چه سنی به بعد مجاز به استفاده از سرم صورت هستیم؟

طبق تحقیقات انجام شده، شروع چین و چروک در پوست از سن 30 سالگی به بعد است. از این رو سعی کنید از 25 سالگی به بعد استفاده از بهترین سرم صورت برای انواع پوست را شروع کنید.

تفاوت سرم صورت با کرم مرطوب کننده چیست؟

بافت کرم مرطوب کننده به شکل کرم مانند و سرم صورت بافت رقیق است. همین تفاوت باعث شده که سرم صورت خیلی سریع تر جذب پوست شود. کرم مرطوب کننده را می توان به عنوان مکمل سرم صورت در نظر گرفت زیرا کمک می کند پوست به راحتی رطوبت از بین نرود.

آیا سرم صورت عوارض جانبی دارد؟

در بیشتر موارد سرم صورت بدون عوارض است و مشکلی ایجاد نمی کند. اما برای پوست هایی که خیلی حساس هستند احتمال اینکه پوست واکنش نشان  دهد، وجود دارد. این مورد هم زمانی اکثرا پیش می آید که با دیگر محصولات پوستی تداخل پیدا کرده باشد.

 

24 دیدگاه برای “بهترین سرم صورت برای انواع پوست در سال 2023

  1. بیتا صالحی گفته:

    خیلی ممنون بابت مطالب خوبتون من خودم پوست خیلی خشکی دارم که یک سری لکه های تیره روی پوستم ی مدتی هست بوجود اومده و علتشم اینکه از لایه بردار استفاده کرده بودم ولی از ضد آفتاب تو آفتاب استفاده نکردم و این لک ها تیره تر شدن و دنبال یک سرم صورت خوب برای هم از بین بردن لک های صورتم هستم که پوستم رو روشن تر کنه و هم اینکه پوست خشکی دارم پوستم رو آبرسانی کنه و الان یک مدتی دارم از سرم طلا جوانساز گلدزان استفاده می کنم واقعا راضی هستم و بعد از چند ماه استفاده تاثیرش رو گذاشته و پوستم روشن تر شده و دیگه اون خشکی قبل رو نداره. خیلی ممنون بازم از این مطالب بزارید.

  2. نگین گفته:

    قسمت معرفی بهترین سرم های صورت که سرم صورت گلدزان رو معرفی کردید من استفاده کردم واقعا سرم خوبی هست قیمتشم با این کارایی که داره خیلی مناسب. لطفا برندهای سرم صورت بیشتری رو معرفی کنید؟

    • یلدا عشرتی گفته:

      ممنون از اینکه تجربیات تون رو با ما به اشتراک گذاشتید. بله حتما برندهای بیشتر رو می تونید از داخل سایت نگاه کنید چون تمام این سرم ها با توجه به رضایت کاربران داخل سایت موجود شدن

  3. قاضی زاده گفته:

    مطالب خیلی خوبی گذاشتید می خواستم بدونم اگر سرم جوانساز صورت بگیریم یعنی تمام ویژگی های سرم های دیگه رو داره ؟ چون من هم برای خشکی پوستم و هم برای روشن شدن و جلوگیری از چین و چروک یک سرم صورت می خواستم شما تو مطالبتون نوشته بودید که سرم های صورت جوانساز تمام این ویژگی ها رو داره . یعنی آبرسانی این سرم ها به اندازه سرم های صورت ای که فقط برای آب رسانی به پوست هستند کارایی دارند؟

    • یلدا عشرتی گفته:

      بله همین طور سرم های جوانساز پوست رو آبرسانی هم می کنن و مانع از بوجود امدن چین و چروک میشه و بعضی از این سرم ها حاوی ویتامین سی هستند که باعث روشن تر شدن پوست میشه

    • یلدا عشرتی گفته:

      سلام دوست عزیز بله می تونید وقتی پوست تون بهبود پیدا کرد و زخم هاش خوب شد استفاده کنید چون اون موقع سلول های مرده پوست تون از بین رفته و پوست صورت تون آمادگی بیشتری برای جذب سرم صورت رو داره

دیدگاهتان را بنویسید